“Drogie” czy “tanie” to pojęcie bardzo względne – to, na co mnie stać bez mrugnięcia okiem, dla innej osoby będzie wymagało długiego oszczędzania. Dlatego absolutnie rozumiem, gdy słyszę, że nie stać kogoś na moje usługi…
Zanim jednak podejmiesz decyzję czy chcesz wydać kilkaset złotych czy nawet tysięcy na zdjęcia, zastanów się:
- Czy profesjonalne zdjęcia wizerunkowe są dla Ciebie ważne? Czy widzisz w nich wartość? Czy dzięki nim podniesiesz poziom swojej firmy/usługi? Czy będziesz lepiej odbierany wśród klientów czy nawet konkurencji?
- Jak często będziesz korzystał z profesjonalnego fotografa? Osobiście polecam zrobić sesję przynajmniej raz w roku (dlaczego – o tym napiszę niedługo), chociaż bywa, że klienci wracają do mnie częściej, bo dopiero po pierwszej sesji dowiedzieli się czego tak naprawdę potrzebują 🙂
- Czy komercyjne fotografie, które są tak naprawdę Twoją reklamą, traktujesz jako inwestycję rozłożoną w czasie? Czy jesteś w stanie zrezygnować z różnych przyjemności i przeznaczyć te pieniądze na coś, co będzie służyło miesiącami lub dłużej?
Ja wiem, że pieniądze to trudny temat i nie będę zaglądać nikomu do portfela, ale sama widzę po tym co mówią mi klienci – że zdjęcia to nie tylko zwykłe i przypadkowe “pstryki”, ale dla większości osób niosą za sobą dużo większą wartość, a to też temat na osobny wpis 🙂
A Ty ile jesteś w stanie wydać na sesję zdjęciową?
fot. Alina Bobrowska