Pierwsze wrażenie jest nie do powtórzenia!  Wykorzystaj te kilka sekund, które poświęca Ci Twój potencjalny klient. Widząc Twoje zdjęcie, podświadomie podejmuje decyzję czy zacząć współpracować z Tobą czy szukać kogoś innego.
Jak przekonać go do siebie?

Uśmiechnij się!
Nie sztucznie, ale też niezbyt szeroko – po prostu naturalnie! Uśmiech łagodzi obyczaje, przełamuje pierwsze lody i sprawia, że jesteś pozytywnie odbierany. A przecież o to chodzi – aby dać się polubić już na starcie. Ale…

Na zdjęciach: zespół Riverdi – firma technologiczna, Iwona – wedding planner i szkoleniowiec



… nie udawaj!
Zdjęcie profilowe pokazuje Ciebie, postaraj się więc być sobą. Jeśli na co dzień masz nieskrępowany uśmiech, to dlaczego się powstrzymywać? A co jeśli jesteś introwertykiem, a fotograf każe Ci się uśmiechać? Zanim go przeklniesz pomyśl, z kim Ty chciałbyś współpracować – z kimś pogodnym czy z osobą o kamiennej twarzy? Wiadomo, że wiedza i kompetencje w biznesie są kluczowe, ale pamiętaj o pierwszym wrażeniu…. Słowem – jeśli „banan na twarzy” nie jest w Twoim stylu, to chociaż pokaż na zdjęciu najlepszą wersję siebie 🙂

Na zdjęciach: Ewa – zajmująca się prawem pracy, Jakub – założyciel linii lotniczej

Postaw na jakość!
Jeśli chcesz być uznawany za profesjonalistę, to pokaż też profesjonalne zdjęcie! Smartfon i selfie zostaw na wakacyjne wojaże czy spontaniczne zdjęcia ze znajomym. W biznesie liczy się jakość. Profesjonalne zdjęcie powinno być dobrze oświetlone, prawidłowo wykadrowane i wyretuszowane bez efektu plastikowej twarzy. Warto, abyś rozpoznał na nim siebie. Zanim wybierzesz więc fotografa, obejrzyj jego portfolio.

Na zdjęciach: Andreas – branża finansowa, Arkadiusz – HR w branży IT

Każda branża jest inna
… i wymaga innego stylu fotografowania. Od prawnika czy sędziego oczekuje się innego zdjęcia niż w przypadku przedszkolanki czy kociego behawiorysty. Tło zdjęcia, strój, w końcu poza czy wyraz twarzy – to wszystko wpływa na odbiór Twojej osoby przez Klienta. No właśnie, klienta – pomyśl przede wszystkim o tym kto nim jest i jaki chcesz mu wysłać komunikat o sobie – on tu jest najważniejszy. Mimo branżowych ram nadal pamiętaj o byciu sobą.

Na zdjęciach: Iwona – trener redukcji stresu oraz Roksana – właścicielka laboratorium dentystycznego.

Spójne z marką
Nie tylko branże różnią się od siebie, ale każda firma jest charakterystyczna. Jeśli posiadasz logo, stronę www, wizytówki, to warto, aby były one spójne – pod względem kolorystyki i stylu. To samo dotyczy zdjęć. Jeśli kreujesz się na osobę kontaktową i swobodną, sfotografuj się w casualowych stylizacjach. Jeśli Twoim kolorem przewodnim jest zielony, postaraj się, aby ten kolor przemycić na zdjęciach. To pokaże, że Twoja strategia wizerunkowa jest przemyślana i spójna – będziesz przez to odbierany jako autentyczny i szczery.

Na zdjęciach: Karolina – radca prawny (logo granatowo – złote), Gosia – dietetyk (w swoim warzywnym raju)


A Ty czy jesteś zadowolony ze swojego zdjęcia profilowego?
Bo ja tak, a zrobiła je Alina Bobrowska 🙂